måndag 28 november 2011

Måste ju berätta...

... om helgen som va. Jag och min kära fira 1 års dag.
Vi fira med en lyxweekend i Gränna, närmare bestämt på Gyllene Uttern. 



När vi kom dit fick vi en egen fika, med kaffe å kakor... Svarta konstiga kakor, men ack så goda! Magnus fick provsmaka nästan alla innan jag smaka själv ( munkarna var inte goda)




Sen när vi satt i oss kaffet å nästan alla kakorna gick vi upp på rummet.....
Där väntade en flaska Cava och en tallrik med olika bär och choklad. Den vita stora biten tog jag, Magnus fick knappt smaka den.... Men han fick de andra mörka bitarna (huvudet ger upp för choklad).


Sen var det mys i de helt ljuvliga badrockar.
Vid 19 var det middag, 5 rätter som enligt oss blev 7?!
Det här åt vi: ♥ Amuse bouche
                         ♥ Toast Skagen på Tore Wretmans vis
                         ♥ Hälleflundra, brynt smör. Potatispurè, betor och kantareller
                         ♥ Fläder och limesorbet
                         ♥ Hjortytterfelè, rödvinssås, potatisterrine och brysselkål
                         ♥ Hjortronparfait och björnbär
                         ♥ Fem smaker av choklad och vaniljglass


Hur gått som helst!


En liten inblick i min underbara helg blev det här. 
Kramar

2 kommentarer:

  1. Va mysigt ni verkar haft det.
    Skönt att åka bort lite o bara ha det gott.
    Tänk att det redan gått ett år.

    kram, kram.

    SvaraRadera
  2. Vilken helt underbar helg ni verkar ha haft!
    Och vilka fina bilder.
    En liten detalj bara - ni glömde att ta med mig =)
    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera